2020年9月7日 星期一

電話亭裡的愛情(Bobbling Love in A Telephone booth)

 2014年作品 "電話亭裡的愛情"

(Bobbling Love in A Telephone booth)


A red telephone booth on the street inspired me to make this quilt. 
I imagined tow long-distance lovers talking on both ends,
forgetting the whole world around them.

To portray this romantic love, 
I used fabric and thread of different hues of red, black, and gold.
I also used different sizes of circles and rectangles 
to demonstrate the various dimensions of their relationship.
Oh, how love bubbles in the air!

現代人很少再使用公用電話,
路上的紅色電話亭已成為裝飾品.
想像以前住在遠方的戀人們,
透過街邊的電話亭維繫彼此間的關係,
讓空氣中都充滿了愛意.
===============================

這個作品我使用了情人節的顏色--
紅色, 白色, 黑色為主要的顏色,
另外又選了金色作為搭配.

透過拼接的裁切轉換, 
可以看見實際上有的錯綜複雜的格子線條,
也透過金蔥線的裝飾, 
連結沒有看見的格子.
是我想要表現的虛實感.


每一個小方格都有不同的壓線設計



在做這個作品時還發生一件小插曲,
就是學生 不小心剪到我的作品,
讓我的尺寸變小了一點.




首次到美國舊金山太平洋國際拼布比賽 PIQF 參展, 即獲得入選展覽.




這次展覽給我許多的鼓勵, 
也看見西方拼布和東方拼布的大不相同,
激勵自己不斷創新, 精進
也鼓勵學生參加國內外比賽.









沒有留言:

張貼留言